סימני מתיחה – הסיבות, המניעה והטיפולים המתקדמים להעלמתם

סימני מתיחה, הידועים גם בשם striae, הם פסים או קווים ארוכים וצרים המתפתחים על העור, ומופיעים בקרב גברים ונשים בכל הגילאים כאחד. למרות שהם אינם מהווים סיכון רפואי, רבים היו מעוניינים להעלימם, שכן הם פוגעים במראה ובמרקם העור האחיד. הבנת הגורמים לסימני מתיחה ונקיטת אמצעי מניעה יכולים לעזור למזער את המראה שלהם ולקדם עור בריא יותר.

מה גורם להופעתם של סימני מתיחה?

סימני מתיחה מתרחשים בדרך כלל כאשר העור עובר מתיחה או התכווצות מהירה. הגורמים השכיחים ביותר לסימני מתיחה כוללים:

  • היריון – במהלך ההיריון, העור נמתח כדי להכיל את העובר הגדל, מה שגורם להופעת סימני מתיחה על הבטן, השדיים והירכיים.
  • גיל ההתבגרות – גיל ההתבגרות מביא לקפיצות גדילה מהירות, מה שעלול להקשות על העור לעמוד בקצב, וכתוצאה מכך להופעתם של סימני מתיחה באזורים כמו הירכיים, הישבן, השדיים והגב.
  • תנודות במשקל הגוף – עלייה או ירידה משמעותית במשקל הגוף יכולה להוביל להיווצרות סימני מתיחה. העור עלול להימתח או להתכווץ מהר מדי, ולגרום לרקמת החיבור הבסיסית להיקרע ולהותיר אחריה סימנים גלויים.
  • בניית שרירים – פעילות אינטנסיבית של בניית שרירים, כגון הרמת משקולות או פיתוח גוף, עלולה לגרום לעור להימתח במהירות, וכתוצאה מכך להופעתם של סימני מתיחה, במיוחד באזורים כמו הזרועות, הכתפיים והירכיים.

מניעת הופעתם של סימני המתיחה

למרות שלא ניתן יהיה למנוע לחלוטין את הופעתם של סימני המתיחה, נקיטת צעדים יזומים יכולים לעזור למזער את המראה שלהם ולשמור על עור בריא ואחיד יותר. להלן מספר דרכי מניעה שכדאי לקחת בחשבון:

  • לחות – שמירה על לחות העור יכולה לשפר את הגמישות שלו ולהפחית את הסבירות לסימני מתיחה. מומלץ להרבות בשתיית מים, להשתמש בקרם לחות המכיל מרכיבים כמו חמאת קקאו או חמאת שיאה, ולשקול את השילוב של שמני לחות בשגרת הטיפוח היומית.
  • שמירה על משקל בריא – עלייה או ירידה הדרגתית במשקל בדרך כלל לא מקשה על העור להסתגל לשינויים שחלים בו, והוא עובר אדפטציה הדרגתית ומבוקרת. לעומת זאת, תנודות מהירות במשקל ומסת הגוף יכולים לגרום לשינויים מהירים ורדיקליים, שמקשים על העור להדביק את הקצב. בשל כך מומלץ לשאוף לתזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה כדי לנהל את משקל הגוף ביעילות.
  • פילינג עדין של העור – פילינג רגיל יכול לעזור לשפר את זרימת הדם ולהסיר תאי עור מתים, ולקדם עור בריא יותר. מומלץ לעשות שימוש בפילינג עדין ולהימנע מקרצוף חריף, שכן חיכוך מוגזם עלול לגרות את העור, ואף להחמיר את סימני המתיחה.
  • בניית שרירים הדרגתית – אם יש לך עניין בפעילויות לבניית שרירים, מומלץ להגביר בהדרגה את עצימות האימונים ולאפשר לעור להסתגל לשינויים. באופן כללי, כדאי להימנע מצמיחה מהירה ומוגזמת של שרירים, מכיוון שהיא עלולה להוביל לסימני מתיחה.
  • הגנה על העור מפני נזקי השמש – חשיפה ממושכת לשמש עלולה להחליש את סיבי הקולגן והאלסטין של העור, מה שהופך אותו לרגיש יותר לסימני מתיחה. מומלץ למרוח קרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה ולחפש צל בשעות השיא של השמש.

הטיפול בסימני מתיחה

אם כבר יש לך סימני מתיחה והם מדאיגים אותך, מומלץ להגיע אל נטור קליניק ולקבל ייעוץ מצוות המומחים במכון באשר לאפשרויות הטיפול שעומדות לרשותך.

פרט לשמנים וקרמים טיפוליים, אנו עשויים להמליץ על טיפולים חדשניים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שעומדות לרשותך במכון. ההבטחה שלנו היא להציע לך רק את הטכנולוגיות שמתאימות לדאגות והצרכים האישיים שלך, כך שתוכנית הטיפול תהיה בהתאמה אישית.

לקריאה נוספת על טיפולים בסימני מתיחה בנטור קליניק.

המלצות נוספות לטיפול בסימני מתיחה:

  • קרמים ושמנים מקומיים – קרמים ושמנים מקומיים שונים המכילים מרכיבים כגון רטינואידים, חומצה היאלורונית או ויטמין E עשויים לסייע בשיפור המראה של סימני מתיחה.
  • טיפול בלייזר: טיפולי לייזר יכולים לעורר ייצור קולגן ולשפר את המרקם והצבע של סימני מתיחה.
  • מיקרופלזמה – הליך לא פולשני זה מעודד את תחלופת התאים ומפחית את המראה של סימני מתיחה.
  • RF (גלי רדיו) – טכנולוגיה חדשנית, המעודדת את ייצור הקולגן ותורמת לחידוש וגמישות העור.

חשוב לזכור, סימני מתיחה הם חלק טבעי מהחיים, ולמרות שמניעה אפשרית במידה מסוימת, חשוב להדגיש שסימני מתיחה הם תופעה שכיחה ולא משהו שצריך להתבייש בו. חיבוק וקבלת הגוף שלנו, על אף ובזכות הפגמים שבו – סימני מתיחה, צלקות או כל פגם אחר – חיוניים לטיפוח הביטחון העצמי וחיוביות הגוף.

אמנם ייתכן שלא ניתן למנוע או למחוק את סימני המתיחה לחלוטין, אך טיפול בעור שלנו, שמירה על אורח חיים בריא ופנייה לייעוץ מקצועי בעת הצורך יכולים לעזור למזער את המראה שלהם ולקדם את בריאות העור הכללית.

אם יש לך חששות לגבי סימני מתיחה או שנחוץ לך ייעוץ מותאם אישית, אנו ממליצים להתייעץ עם צוות המומחים שלנו לצורך הערכת המצב הספציפי שלך, מתן המלצות ממוקדות ובניית תוכנית טיפולים אישית שתיטיב איתך ותשפר את מראה העור שלך.

 

התחבר

איפוס סיסמה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.