הבנת פיגמנטציה של העור: סיבות, סוגים ואפשרויות טיפול

פיגמנטציה של העור מתייחסת לגוון של העור, אשר נקבע על ידי נוכחות של פיגמנט בשם מלנין. למרות שגוון עור בריא ואחיד רצוי, אנשים רבים חווים אי-סדירות בפיגמנטציה, וכתוצאה מכך למראה לא אחיד של העור עד כדי כך שנראה שיש על העור כתמים בגוונים שונים. הבנת הסיבות לפיגמנטציה של העור ואפשרויות הטיפול הזמינות יכולה לעזור לאנשים לקבל החלטות מושכלות לגבי ניהול ושיפור מראה העור שלהם.

הגורמים לפיגמנטציה בעור

  • חשיפה לשמש – חשיפה ממושכת לקרני השמש האולטרה סגולות (UV) המזיקות היא גורם שכיח לאי-סדירות בפיגמנטציה של העור. קרינת UV מגרה את ייצור המלנין, וכתוצאה מכך מופיעים כתמי עור שזופים או כהים יותר.
  • שינויים הורמונליים: תנודות הורמונליות, כמו אלו שנחוות במהלך ההיריון או בזמן נטילת תרופות מסוימות, יכולות לעורר שינויים בייצור המלנין. זה יכול להוביל למצבים שונים, המאופיינים גם בהופעתם של כתמים כהים על עור הפנים.
  • גיל וגנטיקה – תהליך ההזדקנות הטבעי והגנטיקה ממלאים תפקיד בפיגמנטציה של העור. ככל שאנו מתבגרים, העור שלנו עלול לפתח כתמי גיל, נמשים או כתמים כהים עקב נזקי השמש המצטברים לאורך זמן. בנוסף, אנשים מסוימים עשויים להיות בעלי נטייה גנטית למצבי פיגמנטציה מסוימים, כגון ויטיליגו או היפרפיגמנטציה. עם השנים מלנין מצטבר ומופיע כאזור כהה בעור. אבל בניגוד לנמשים, כתמים אלה אינם נעלמים בתקופת הסתיו-חורף.
  • צלקות פוסט טראומטיות ופוסט אקנה.
  • מחלות פנימיות כמו מחלות כבד, כיס מרה או כליות.

סוגי פיגמנטציה של העור

  • היפרפיגמנטציה – מצב זה מאופיין בכתמים כהים בעור בהשוואה לאזורים שמסביבם. צורות נפוצות של היפרפיגמנטציה כוללות כתמי שמש, מלזמה והיפרפיגמנטציה פוסט-דלקתית (PIH) הנגרמת על ידי אקנה או פציעות עור.
  • היפופיגמנטציה – היפופיגמנטציה מתייחסת לכתמי עור בהירים יותר בהשוואה לאזורים שמסביב. מצבים כמו ויטיליגו ולבקנות גורמים לאובדן המלנין, וכתוצאה מכך להופעתם של כתמים היפופיגמנטים.

אפשרויות הטיפול בפיגמנטציה של העור

קיים מגוון רחב של טיפולים בפיגמנטציה. ראוי לציין, שחלקם מועילים יותר מאחרים, אך אפקטיביות הטיפול תלויה בעיקר בגורמים לפיגמנטציה ולהתאמה אישית של הטיפול לסוג העור ולגורם הבעיה. הנה כמה מהטיפולים הנפוצים בפיגמנטציה:

  • טיפולים מקומיים – קרמים או סרומים המכילים מרכיבים כמו הידרוקינון, רטינואידים, חומצה אזלאית או חומצה קוג'ית יכולים לעזור בהבהרת ואי-סדירות בפיגמנטציה.
  • פילינג כימי – פילינג כימי כולל מריחת תמיסה כימית על העור, אשר מקלף את השכבות החיצוניות וממריץ צמיחת תאי עור חדשים. זה יכול לעזור להפחית את המראה של אי סדרים בפיגמנטציה, אך מומלץ לעשות את הטיפול במרפאות קוסמטיקה מקצועיות ומנוסות בלבד.
  • טיפול בלייזר – טיפולי לייזר מסוג (IPL) לדוגמה, יכולים לכוון ולפרק עודפי מלנין, מה שמוביל להבהרת אזורים פיגמנטיים. טיפולים אלו יעילים למצבים כמו כתמי שמש, מלזמה והיפרפיגמנטציה.

בואו נתמקד באפקט הטיפול בלייזר להעלמת פיגמנטציה

בכ- 80% מהמקרים, כאשר מעורבת פיגמנציה בשל הגיל, מדובר במלנין שממוקם עמוק בשכבת הדרמיס. כדי להשפיע על השכבות העמוקות של העור, נדרש ציוד מיוחד. לשם כך, בנטור קליניק משתמשים בשיטה המתקדמת, היעילה והכי חשוב הבטוחה להסרת כתמי גיל – לייזר.

הצלחת הטיפול מובטחת, מכיוון, שבהשוואה לטיפולים חיצוניים, הטיפול בלייזר מתרחש ברמה התאית. הלייזר הייחודי של נטור קליניק מסיר רק תאים בעלי תכולה גבוהה של פיגמנט (מלנין), כך שהעור שמסביב נשאר שלם. חשוב לציין, שהטיפול לא כרוך בשום סיכון לזיהום וכוויות או תופעות לוואי אחרות.

לעומת אפשרויות טיפול אחרות שמקובלות במרבית מכוני היופי, הלייזר אינו מחמם את העור, וכך נמנעת מהתאים עם המלנין ספיגה של קרינה הרבה יותר חזקה מיתר התאים בעור, מה שמונע היווצרות של כוויות וצלקות ומונע את החמרת הפיגמנטציה.

בנטור קליניק נמדדת רמת המלנין המצויה בתא, והטיפול בלייזר מותאם אישית ונעשה בצורה מבוקרת בכל עת.

איך נראה העור לאחר טיפול בפיגמנטציה בלייזר?

לאחר ההליך, כתם הפיגמנט מתכהה. תוך מספר ימים הוא מתקלף באינטנסיביות והופך להיות בהיר יותר. בהדרגה, כתם הפיגמנט נעלם לחלוטין. משך הטיפול תלוי במאפייני הפיגמנטציה, בעוצמתה ובעומקה. מספר ההליכים נקבע באופן אישי.

חשוב להדגיש,

הסרת כתמי גיל בלייזר מתבצעת רק במכשירים של חברות אלמה לייזר  Harmomy XL PRO ו- Viora V30.

לקריאה נוספת על הטכנולוגיות הללו.

האם ניתן למנוע פיגמנטציה בעור?

למרות שלא ניתן יהיה למנוע לחלוטין בעיות פיגמנטציה בעור, ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי למזער את הופעתן ולהפחית את חומרתן:

  • הגנה מפני השמש – הגנה על העור מפני קרני UV מזיקות היא חיונית במניעת אי סדרים בפיגמנטציה. השתמשו בקרם הגנה רחב טווח עם מקדם הגנה גבוה מדי יום, גם בימים מעוננים. בנוסף, לבשו ביגוד מגן, כגון כובעים רחבי שוליים ושרוולים ארוכים, וחפשו צל בשעות השיא של השמש.
  • הימנעו ממיטות שיזוף – מיטות שיזוף פולטות קרינת UV שעלולה לפגוע בעור ולתרום לבעיות פיגמנטציה. הימנעו לחלוטין משימוש במיטות שיזוף כדי להפחית את הסיכון לאי סדרים בפיגמנטציה.
  • ניהול הורמונלי – שינויים הורמונליים, כגון אלו שמתרחשים במהלך ההיריון או עם תרופות מסוימות, יכולים לעורר חששות פיגמנטציה כמו מלזמה. אם אתם חווים תנודות הורמונליות, מומלץ לדון באסטרטגיות לניהול ולמזעור השפעתן על העור שלכם.
  • שגרת טיפוח עדינה – אמצו שגרת טיפוח עדינה הכוללת ניקוי, פילינג ולחות. השתמשו במוצרים שנוסחו במיוחד עבור סוג העור שלכם והימנעו ממרכיבים קשים שעלולים לגרות את העור ולהחמיר בעיות פיגמנטציה.
  • הימנעו מטראומה של העור – הגנו על העור מפני פציעות ודלקות, מכיוון שהן עלולות להוביל להיפרפיגמנטציה פוסט-דלקתית. היזהרו בעת השימוש במוצרי טיפוח, והימנעו מלקלף אקנה או גלדים, מכיוון שזה יכול להגביר את הסיכון לאי-סדירות בפיגמנטציה.
  • אורח חיים בריא – שמרו על אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה ושינה מספקת. גורמים אלו תורמים לבריאות העור הכללית ויכולים לעזור למזער את הסיכון לחששות פיגמנטציה.

בעוד שאמצעי מניעה אלו יכולים לסייע בהפחתת התרחשות של פיגמנטציה בעור, חשוב לזכור שהעור של כל אחד הוא ייחודי, ואנשים מסוימים עשויים להיות נוטים יותר לבעיות פיגמנטציה בגלל גורמים כמו גנטיקה.

לקריאה נוספת על טיפול בפיגמנטציה בנטור קליניק.

 

התחבר

איפוס סיסמה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.